Monday, May 16, 2011

Jadikan guru sebagai kawan bukan lawan.

     Entry ni untuk sambutan hari guru sekolah agama. Untuk sekolah kebangsaan , lek luuuuu..
Jadikan guru kawan awak , awak tak perlu takut kat dia cuma perlu hormat dia. Dekat dekat camtulah ayat cikgu Rozni dia kata kat kami.
       
      Ku titip kan satu cerita , untuk tatapan anak bangsa :)

     Tadi kami sambut hari guru , tapi tahun ni sekolah agama lagi menarik lahhh. Ni betul betul cam kawan. Banyak lah mainan kami main. Macam hari kanak-kanak lak. Ustaz Nasir yakni Guru besar paling sporting aku pernah jumpa kata takk, gabungkan hari guru ngan kanak-kanak. GUNAK? 

      Mula-mula kami di pecah kan kepada 8 kumpulan , pompuan laki tak campur , masing masing 8 kumpulan. Akhirnya tak macam kumpulah pun. Wakil individu ceh ceh. 

      Tentatif program (ececeh ececeh) :
1) Makan epal!

Amekaw? Buleh hang lawan?

     Makan epal ni lawan ngan ustaz. Akhirnya Si deena gak menang :P Mula nya aku nak masuk , dah berdiri dah tetiba ade budak kecik tu , akak akak saya masuk =='

  Second kami main pecah belon , HAHAHHAH! Mula mula ustazah suh wakil 4 orang satu group , tetiba 2 org je, Aku dengan Izyani : Kecewa nya hatiiiiii...Tetiba waktu tengah tangkap gambar, 2 org masuk , tak cukup lagi satu group. Okay no hal! Whoot whoot^^ Terus dapat no 1! setakat belon , mesti lah aku ngan izyani boleh *bangga :P Pastu ustazah naza kata , ahh syuhada mesti lah menang , gaya tak puas hati :D

Haaa!

Go Izzat go :P

  Mainan seterusnya , cari gula gula dalam tepung tapi sebelum nak pergi sana kene panjat kerusi dulu pastu takleh guna tangan , dah dapat , lari panjat kerusi balik. Lawakkkkk! Tapi aku ngan Yani tak masuk , sebb kami dah masuk tdi , Lawan dengan Ustaz! hahahh lawak.


Izahhhhhhhhhhhhhh!
    Lepas tu , ade manusia tak puas hati sebab tadi tak masuk , ade pulak mainan baru tapi nak dekat sama , yang best nya ustazah2 pun main sekali! Siap panjat kerusi kecuali ustazah hayati .

Semua dok kacau ustazah Maya. 
Sporting gilakkkkk!

  Itu je lah yang aku leh post , lepas post ni saya akan dlete blog ni :) Untuk fokus dalam pelajaran :)

P/s : AKu tak pernah jumpa cikgu yang sporting macam ni , sanggup duduk tengah tengah panas sediakan kerusi meja untuk permainan. I`ll never forget you Ustaz & Ustazah tersayang.


          

No comments: