Friday, September 30, 2011

Perangai common yang dilakukan kami bila exam!

       
       Oh hai! Sudah sebulan tak update blog kerana sebab-sebab tertentu yang tak dapat di elakkan. kkk. Sebenarnya aku ambil peperiksaan besar tahun ni. Sila percaya umur saya baru 12 tahun. Dan saya terror penulisan (tetiba). Saya ambil bahasa cina , india , arab. Melayu tak ambik. Waklu.


       Balik kepada cerita kita ya kawan-kawan. Tahun ini saya ambil 2 peperiksaan besar ye. UPSR dan PSRA. Saya mahu dapat 5A dalam upsr dan mumtaz dalam psra. Tapi saya taknak masuk sekolah agama. Ok. Stop berskema bersama syuhada.


      Upsr macam biasa. Ketat gila kawalan. Pengawas ade 7 orang. Nak tiru Mika pun tak boleh. Dan entry ni saya hanya mahu cerita pasal Psra! Howo! Saya suka! Hahaha.


Perangai Yang Biasa Dilakukan : 


  Peringatan keras : Anda dilarang untuk mengikut perangai yang berunsurkan negatif di dalam catitan saya pada kali ini. Anda mampu menilainya. Kami baru 12 tahun. 


1) Tiru jawapan yang tak diketahui , syak dan sewaktu dengannya.
2) Bercakap bila masa tak habis lagi.
3) Tolak kerusi tanda anda bosan.
4) Senyum senyum dekat semua orang

  Oh Well , maknanya perkara sebgini tidak boleh dilakukan dalam peperiksaan upsr. But kalau aku kata psra boleh macammane? gaga. Mesti ahh percaya kan.

  Konfim lah aku tak berani nak buat semua ni. Tapi apakan daya sorang kawan aku yang gila ni dia pergi buat semua perangai ni tanpa diketahui pengawas! Huahua. best kau duduk belakang ehh.

Keadaan di hari menjawab soalan Psra :

1) Izah dia pergi menjerit dekat Nabila sampai semua orang pandang! Well pengawas semua kat depan. Aku pun tak perasan.

2) Bila diorang dah selesai jawab semua Nabila denagn Izah akan bercakap tapi macam cakap sorang sorang. Izah pandang depan , Nabila pun pandang depan.

3) Izyani akan sepak sepak kerusi Halisya, cucuk belakang badan dia dengan pensil dan banyak lagi.

  Jangan penah tiru perangai senget camtu. Jahat? Tak lah. Kami betul betul tau nak dapat mumtaz dalam PSRA! Study Hard. Pergi kelas tambahan. Izyani paling semangat! Haha

  Last day , aku bosan. Dan paper yang paling susah. Aku pandang lah sekeliling. Konon nak tiru ahh. Cubaan pertama aku pandang semua senyum je. Cubaan kedua aku pandang semua macam buat muka pelik, Izyani siap tunjuk tunjuk. Aku pelik. Benda apelah dia nak bagitahu aku ni. Iqmal gelak. Izah pun macam dia. Tup tup , aku pandang depan. Ketua pengawas tu tengah check kertas aku sambil pandang aku. Allah , ape lah dia buat kat tepi niii. Maluuu.

    Second, aku dah siap. Pengawas tu bersembang je keje. Bukan nak pendekkan masa. Keadaan macam berbunyi sikit ahhh tanda protes ahh konon. Waktu tu aku fikir. Kalau lah aku control mind diorang, aku akan hentak hentak kaki, tepuk tepuk meja. Haha

    Lastly, aku bosan. pastu aku teringat cara geng kami malukan orang. Kami akan pandang orang tu sampai malu. haha. Pastu aku nak ajak Nabila buat sekali tapi takut pengawas nampak. Aku pun berani mati buat perkara tu. Aku pandang je pengawas dua orang tu. Dua orang je pulak tu yang jaga kami dalam dewan besar tu. Aku pandang sampai diorang perasan. Tetiba dia perasan, dia pandang je aku. Tajam gila pandangan dia. Aku tak tahu nak buat ape. Aku malu gila.Asal lah aku pandang dia tadi. I was like. Allah tolong lah aku. Maluu.

   Tak banyak aku boleh cerita! Private and confidental kkkk. Puteri kalau nak tau lagi call aku. Aku tahu takkan ade orang yang komen entri aku ni. Sadis.

Semua poyo konon2 green green ahh. Huahua

     So, Assalammualaikum!                                          

No comments: